|05-11-2017|Door: Caroline Don|Heeft het zenden van een nieuwsbrief wel nut?
Vraagt u zichzelf wel eens af of het zin heeft een nieuwsbrief te versturen naar uw klanten?
Om die vraag te kunnen beantwoorden, moet u eerst voor uzelf op een rijtje zetten wat uw doel is van een nieuwsbrief.
Uw klanten op de hoogte brengen van nieuwe producten en/of diensten
Als u regelmatig nieuwe producten en/of diensten aanbiedt, is een nieuwsbrief zeer geschikt om uw klanten hiervan op de hoogte te brengen.
Uw klanten op de hoogte brengen van speciale evenementen van uw bedrijf
Organiseert u vaak speciale evenementen, zoals een proeverij, vaste klantenavond of demonstraties van producten? Dan kunt uw klanten met de nieuwsbrief hierover op een leuke manier informeren.
Speciale nieuwsbrief rond de feestdagen
Rond feestdagen als Kerst en Sinterklaas, kunt u een feestelijke nieuwsbrief met speciale acties verzenden.
Zo kunt u ongetwijfeld nog meer redenen bedenken om een nieuwsbrief te verzenden.
Uw nieuwsbrief draagt bij aan het opbouwen en vergroten van uw klantenkring.
Hij moet dan wel telkens de moeite van het lezen waard zijn.
Hoe zorgt u ervoor dat uw klanten zich aanmelden voor de nieuwsbrief?
Op uw website maakt u het aanmelden aantrekkelijker door bijvoorbeeld een kortingscode te geven voor de (eerstvolgende) aankoop. Of door het voordeel te benadrukken van het nooit meer missen van belangrijke, interessante en leuke informatie.
Wat het doel van uw nieuwsbrief ook is, het is in alle gevallen belangrijk dat de lezers de teksten leuk en interessant vinden. Maak de teksten niet te lang; de teksten moeten uw lezers niet laten afhaken, maar aansporen tot een actie:
Doncee Copywriting helpt u graag met verrassende en effectieve teksten voor uw nieuwsbrieven.